دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1398 - 15:11
مولوی عبدالحمید در گفتگو با آنا:

قرآن، سیره و روش زندگی نبی اکرم(ص) راه نجات جامعه بشری است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: قرآن، سیره و روش زندگی نبی اکرم(ص) راه نجات جامعه بشری است. 
کد خبر : 400725

مولوی عبدالحمید زهی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی آموزه‌های اسلامی و ظرفیت‌های راهبردی اسلام در هم‌زیستی مسالمت آمیز در دانشگاه تهران گفت: در شرایط حساس کنونی که جهان در وضعیت خاصی به سر می‌برد گفتمان پیرامون نقاط مشترک دینی و مذهبی بسیار راهگشا خواهد بود. برگزاری این نوع کنفرانس‌ها شرایطی را برای تعامل بیشتر میان برادران دینی پدید می‌آورد.


وی بیان کرد: برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این کنفرانس همه باید به قرآن تمسک بجوییم و با پیروی از دستورات دینی رسول مکرم اسلام و سیره نبوی در جهت همزیستی مؤثر و مسالمت‌آمیز در جامعه اسلامی کوشش و تلاش مضاعف داشته باشیم.


امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: اخلاق حسنه و ایمان به ذات لایزال الهی  و عمل به دستورات دینی اسلام در راه رسیدن به اهداف این مهم بسیار اساسی است. دین اسلام دین برادری و نوع‌دوستی و هم‌دوستی است و تنها با پیروی از دستورات دین مبین اسلام می‌توان موفق و بلند بود.


وی تأکید کرد: تمام مسلمانان با اتحاد و دوری از اختلافات و تفاوت‌ها می‌توانند در جهت یک زندگی متعالی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مؤثر باشند. قرآن، سیره و روش زندگی نبی اکرم(ص) راه نجات جامعه بشری است. 


گفتنی است؛ کنفرانس ملی آموزه‌های اسلامی و ظرفیت‌های راهبردی اسلام در هم‌زیستی مسالمت آمیز، 5 تیر در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. این کنفرانس که با حضور حجت‌الاسلام علی یونسی نماینده ویژه رئیس جمهور، مولوی عبدالحمید زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان، علی باقری رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، مصطفی ذوالفقار‌طلب رئیس کنفرانس، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرستی حجاج ایرانی و بسیاری از بزرگان و اندیشمندان اسلامی برگزار شد. این کنفرانس با اهداف عالی در جهت همزیستی مسالمت‌آمیز با توجه به آمیزه‌های اسلام برنامه‌ریزی و برگزار شد.


انتهای پیام/4107/4100/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته